آموزش بهینه سازی تصاویر سایت برای موتورهای جستجو، ترفندهای مهم

عمومی

مرحله 1: انتخاب و آماده سازی تصویر

  • تصاویر مرتبط و با کیفیت را انتخاب کنید:

    تصاویری را انتخاب کنید که با محتوای شما مرتبط هستند و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند. مطمئن شوید که تصاویر با کیفیت بالا و از نظر بصری جذاب هستند.
  • تغییر اندازه و فشرده سازی تصاویر:

    اندازه فایل های تصویری بزرگ می تواند سرعت بارگذاری وب سایت شما را کاهش دهد و بر تجربه کاربر و سئو تأثیر منفی بگذارد. اندازه تصاویر خود را به ابعاد مناسب تغییر دهید و بدون افت کیفیت آنها را فشرده کنید. از ابزارهای فشرده سازی تصویر مانند TinyPNG یا Kraken.io برای کاهش اندازه فایل استفاده کنید.
  • ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربرسئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

  • استفاده از نام فایل های توصیفی:

    به فایل های تصویری خود نام های توصیفی بدهید که به دقت محتوای آنها را منعکس کند. از کلمات کلیدی مرتبط در نام فایل ها استفاده کنید تا نمایان شدن آنها در نتایج جستجو بهبود یابد.
  • بهینه سازی انواع فایل های تصویری:

    JPEG برای عکس ها کاملا مطلوب است، در حالی که PNG برای گرافیک هایی با شفافیت مناسب است. نوع فایل مناسب را برای اطمینان از کیفیت و اندازه فایل بهینه انتخاب کنید.
  • مرحله 2: بهینه سازی تصویر

  • طراحی واکنش‌گرا:

    تکنیک‌های طراحی واکنش‌گرا را پیاده‌سازی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما به خوبی با اندازه‌ها و دستگاه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار می‌شوند. این برای بهینه سازی موبایل و سئو بسیار مهم است.
  • استفاده از بارگذاری تنبل:

    تکنیک های بارگذاری تنبل را برای به تعویق انداختن بارگیری تصاویر تا زمانی که در نمای کاربر قابل مشاهده باشند، اجرا کنید. این به کاهش زمان بارگذاری اولیه صفحه و بهبود عملکرد کلی کمک می کند.
  • از CDN برای تحویل تصویر استفاده کنید:

    شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) به توزیع تصاویر شما در چندین سرور در سراسر جهان کمک می‌کنند، تأخیر را کاهش می‌دهند و سرعت بارگذاری تصویر را در سطح جهانی بهبود می‌بخشند.
  • مرحله 3: بهینه سازی فراداده تصویر

    1. شامل شرح‌ها:

      زیرنویس‌ها زمینه بیشتری را فراهم می‌کنند و تعامل کاربر را بهبود می‌بخشند. از زیرنویس‌های مرتبط با کلمات کلیدی برای بهبود سئو استفاده کنید.
    2. نشانه‌گذاری داده‌های ساختار یافته:

      نشانه‌گذاری داده‌های ساخت‌یافته، مانند imageObject Schema.org را پیاده‌سازی کنید تا اطلاعات بیشتری درباره تصاویر خود به موتورهای جستجو ارائه دهید. این می تواند دید آنها را در نتایج جستجوی غنی افزایش دهد.
    3. تصاویر برچسب‌گذاری جغرافیایی:

      در صورت امکان، تصاویر خود را با داده‌های مکان برچسب‌گذاری جغرافیایی کنید تا ارتباط آنها با جستجوهای محلی بهبود یابد.
    این مطلب را هم از دست ندهید :   چگونه به چرا بک لینک ها و محتوا در سئو مثل قبل موثر نیستند؟ ترفندهای مهم

    مرحله 4: تجربه و تعامل کاربر

    1. اطمینان از تجربه سازگار با موبایل:

      با توجه به اینکه اکثر ترافیک وب از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آید، بهینه‌سازی تصاویر خود برای مشاهده تلفن همراه بسیار مهم است. مطمئن شوید که آنها پاسخگو هستند و به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند.
    2. فعال کردن اشتراک‌گذاری اجتماعی:

      دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی را در وب‌سایت خود قرار دهید تا کاربران را تشویق کند تا تصاویر شما را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و دید و دسترسی احتمالی آن‌ها را افزایش دهند.
    3. اجرای بارگذاری تنبل تصویر برای پیمایش بی‌نهایت:

      اگر قابلیت اسکرول بی‌نهایت در وب‌سایت خود دارید، زمانی که کاربران صفحه را پایین می‌روند، بارگذاری تنبل را برای تصاویر پیاده‌سازی کنید. این به بهبود عملکرد و کاهش آن کمک می کندزمان بارگذاری اولیه.
    4. بهینه سازی ریز عکسها:

      اگر وب سایت شما از ریز عکسها استفاده می کند، مطمئن شوید که برای سرعت بارگذاری سریعتر و تجربه کاربری بهتر بهینه شده اند.

    24 نکته اضافی برای بهینه سازی تصاویر سایت برای موتورهای جستجو:

  • متن جایگزین تصویر و نام فایل را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید.
  • از شرح‌های توصیفی برای ارائه زمینه استفاده کنید.
  • از ابزارهای فشرده سازی تصویر برای کاهش اندازه فایل استفاده کنید.
  • تکنیک های بارگذاری تنبل را برای بهبود زمان بارگذاری صفحه اجرا کنید.
  • از کش مرورگر برای افزایش سرعت بارگذاری تصویر استفاده کنید.
  • از CDN های تصویر برای بهینه سازی تحویل جهانی استفاده کنید.
  • استفاده از WebP یا سایر قالب‌های تصویر نسل بعدی را برای بهبود عملکرد در نظر بگیرید.
  • مطمئن شوید که تصاویر شما توسط ربات‌های موتور جستجو قابل خزیدن هستند.
  • این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارها و ترفندها برای ثروتمند شدن

  • از استفاده بیش از حد از تصاویر در یک صفحه خودداری کنید، زیرا می تواند بر زمان بارگذاری تأثیر بگذارد.
  • عملکرد کلی وب سایت خود را برای افزایش سرعت بارگذاری تصویر بهینه کنید.
  • از تصاویر واکنش‌گرا استفاده کنید که به خوبی با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار هستند.
  • عملکرد وب سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل PageSpeed ​​Insights یا GTmetrix آزمایش کنید.
  • برای حفظ تجربه کاربری مثبت، پیوندهای تصویر شکسته را به طور مرتب نظارت و به روز کنید.
  • از افزونه‌ها یا افزونه‌های سئو سئو موجود برای سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) استفاده کنید.
  • برای بهینه سازی بیشتر عملکرد، بارگذاری تنبل را برای تصاویر خارج از صفحه اجرا کنید.
  • کد و اسکریپت‌های وب‌سایت خود را بهینه کنید تا نفخ غیرضروری را که می‌تواند بر سرعت بارگذاری تصویر تأثیر بگذارد، کاهش دهید.
  • با ارائه متن جایگزین دقیق، مطمئن شوید که تصاویر شما برای کاربران کم بینا قابل دسترسی است.
  • هنگام پیوند دادن به تصاویر درون محتوای خود یا از منابع خارجی، از متن لنگر توصیفی استفاده کنید.
  • طراحی و طرح بندی کلی وب سایت خود را برای بهبود ارائه تصویر بهینه کنید.
  • استراتژی های بهینه سازی تصویر خود را بر اساس بهترین شیوه های سئو به طور مرتب بررسی و به روز کنید.