برای طراحی کاتالوگ حرفهای باید به خوبی روی نمایش مزایای محصولات و خدمات و البته طراحی جذاب محصول توجه داشته باشید.کاتالوگ تبلیغاتی در دنیای امروز به عنوان یک اهرم تبلیغاتی مهم تلقی شده و امکان معرفی راحت محصولات و خدمات شرکتها را به خوبی فراهم میکند.در این مسیر، داشتن برنامهای مناسب برای طراحی و چاپ کاتالوگ اهمیت زیادی دارد.به طوری که سبب میشود به شکلی مناسب، اطلاعات مربوط به کسب و کار شما بازتاب شود.بین یک تبلیغ معمولی و کاتالوگ تبلیغاتی، تفاوتی مهم وجود دارد و آن برخورداری کاتالوگ از طراحی زیبا است.
طوری که با استفاده از رنگ ها، فونتها و عناصر جذاب، به خوبی بتوان مشتری را جذب خود کرد.
در این مطلب قصد داریم به خوبی به شرح راهنمای طراحی و سفارش کاتالوگ تبلیغاتی بپردازیم.اگر شما هم قصد دریافت راهنمایی در این زمینه را دارید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.
مهمترین نکات برای ساخت کاتالوگ محصولا و خدمات
انتخاب موضوع مناسب و طراحی استاندارد، دو اصل مهم در طراحی و چاپ کاتالوگ تبلیغاتی است.طراحی کاتالوگ ابزاری مهم در بازاریابی بوده و برای طراحی آن، باید به خوبی روی مزایا و امکانات محصول تمرکز کنید.باید ویژگیهای برجسته محصول و یا خدمات خود را به شکلی شفاف بازتاب دهید.فراموش نکنید که در این مسیر از کاغذهای باکیفیت و تکنیکهای چاپ پیشرفلته استفاده کنید.طوری که بتوانید از کاتالوگ خود به عنوان اثری هنری یاد کنید.به طوری که بتواند هویت برند شما را کاملا نمایان کند.کاتالوگ باید از قالبی حرفهای برخوردار باشد تا بتواند توجه مشتری را جلب کند.
متن کاتالوگ باید به شکلی خوانا و جذاب باشد.به طوری که طبق اصول محتوا و سئو این کار انجام شود.به همین دلیل باید قدری با سئو و بهینهسازی و مزایای آن آشنا باشید.فراموش نکنید که تصاویر باکیفیت و جذاب هم اهمیت زیادی از این نظر دارد.این تصاویر سبب میشوند تا اعتماد مشتریان افزایش یابد.بهترین تصاویر برای استفاده در کاتالوگ، تصاویری با ابعاد و کنتراست بالا هستند.طوری که به خوبی محتوای آن تصاویر مشخص شود.باید به طور کامل اطلاعات محصول، ویژگی ها، قیمتها و… را در کاتالوگ بازتاب بدهید.
تمامی این موارد سبب میشوند که کاربران به خوبی با برند و محصولات شما آشنا شوند.
بدیهی است که در این صورت میتوانید امیدوار باشید که آمار فروش شما افزایش یابد.همچنین درصورتی نمایش و اعلام قیمتها به صورت شفاف، بسیار دارای اهمیت است.چرا که خریدار به خوبی به شفافیت شما پی میبرد.